Prikkelsessies

8 topdocenten staan voor jullie klaar om tijdens Appy Day hun eerlijk praktijkverhaal te vertellen…een overzicht :

1. iPad-kameleon

Schermafbeelding 2020-04-10 om 23.33.19

 

Hoe kan iPad-technologie een leergebiedoverschrijdende klaswerking ondersteunen en leerlingen tot leerwinst brengen ? Docent Nele Tilleman inspireert je met talrijke praktijkvoorbeelden vanuit haar klaspraktijk.

 

 

2. Kleuter-i-Pad

Schermafbeelding 2020-04-10 om 23.35.58

Hoe kan iPad-technologie de digitale transformatie in een kleuterklas ondersteunen ? Kleuterjuf Elke De Bree toont met heel wat praktijktips hoe dit kan.

 

3. iPad-differentiatie

Schermafbeelding 2020-04-10 om 23.38.45

Hoe kan een digitale transformatie een gedifferentieerde klaswerking ondersteunen ? Aan de hand van heel wat praktijkvoorbeelden toont juf Sofie Staelens hoe iPad-technologie een ondersteunende tool is om een gedifferentieerde werking in je klaspraktijk uit te bouwen.

4. Coder-i-Pad

IMG_0801 2

Coderen …what’s in a name … Hoe kun je met een aantal eenvoudige codeerstappen een digitale transformatie in je klas teweeg brengen. Techniek-leerkracht Philip Everaerts zet je op weg.

 

5. iPad-portfolio

IMG_0425
Hoe kan een digitaal portfolio een krachtig instrument zijn in de klaspraktijk om leerlingen te ondersteunen in hun leerproces. Docent Ann Jacobs toont aan de hand van heel wat inspirerende praktijkvoorbeelden en praktijktips hoe dit kan.

 

6. MuziPad

IMG_8928 2
Hoe kan iPad-technologie een muzische leeromgeving ondersteunen. Docent Eva De Vriendt weet er alles over en inspireert je met haar praktijkverhaal en talrijke praktijkvoorbeelden.

 

7. Op (i)Pad met Tablio

Schermafbeelding 2020-04-11 om 00.07.07

Hoe speelt een lerarenopleiding in op de digitale transformatie van het onderwijs. Hoe onderbouw ik iPad-gebruik in de klas met digitale didactiek ? Vanuit haar praktijkervaring als lerarenopleider en vanuit haar Tablio-project, inspireert docent Hanne Rosius je met heel wat praktijkvoorbeelden.

 

8. Digiemoji-meter

IMG_1533

Hoe maak je als leerkracht vanuit een lange periode van afstandsleren (cfr. coronderwijs) vanuit een positieve invalshoek…een vlotte overschakeling naar een digitale transformatie in de klas -en schoolwerking. Aan de hand van de digiemoji-meter reikt docent Joost Dendooven hierbij enkele handvaten aan.